מאמרים

ההיסטוריה של הווייפינג

סיגריות אלקטרוניות הפכו לפופולריות במיוחד בעשור האחרון, והרבה אנשים חושבים שאלו מכשירים מודרניים וחדשניים. אבל, הסיגריות האלקטרוניות, ו-וויפינג, התחילו כבר לפני 100 שנה! אם אתם חובבי וויפינג או סתם רוצים להכיר את ההיסטוריה של שיטת העישון האלטרנטיבית הזאת, תמשיכו לקרוא. ההיסטוריה של הוויפינג כוללת כמה מהפכים במכשירים האלו, ופה במיסטר סמוק נגלה על העבר המעניין של תרבות העישון האלקטרוני.
ההיסטוריה של הווייפינג לאורך העשורים

1927: ההתחלה של הסיגריות האלקטרוניות

זה מפתיע במיוחד, אבל הווייפינג התחיל כבר בשנת 1927; בשנה הזו ממציא אמריקאי בשם ג'וזף רובינסון פיתח מכשיר "וופורייזר מכני עם הצתת בוטאן". רובינסון הגיש פטנט על המכשיר שפיתח, פטנט שאושר רק שלוש שנים לאחר ההגשה. למרות החדשנות של המכשיר, והפופולריות הפוטנציאלית בקרב מעשנים, רובינסון לא הוציא אותו לשוק. למעשה, הוא שמר על הרעיון לעצמו במשך מספר עשורים!

1963: שדרוג מערכת ההצתה

ההמצאה של רובינסון היוותה בסיס לפיתוח של סיגריה אלקטרונית מודרנית יותר בשנת 1963. בשנת 1963, למעלה מ-4 עשורים לאחר הפטנט של רובינסון, הרברט איי. גילברט פיתח סיגריה "ללא עישון" וללא מערכת בעירה פנימית. בשנה הזו תושבי אמריקה עישנו 523 מיליארד!!! סיגריות, כך שהפופולריות של העישון הייתה בשיאה.

הרברט איי גילברט היה סוחר של פסולת מתכת ממדינת פנסילבניה, והוא עצמו עישן 2 קופסאות של סיגריות ביום. הוא חיפש חלופה להרגל העישון שלו, ופיתח סיגריה אלקטרונית מצילינדר אלומיניום קטן. הפיתוח החדשני נוצר שנה לפני הדו"ח של משרד הבריאות האמריקאי, אשר קשר בין סיגריות לסרטן ריאות ומחלות אחרות.

הסיגריות המתכתיות ונטולות העשן של גילברט הכילו נוזל שחומם על ידי מכשיר המופעל על ידי סוללה, ויצרו אדים הניתנים לשאיפה. גילברט, שהיה פיקח עם המצאתו, התייחס לפוטנציאל האדיר של המכשיר במניעת מחלות ומוות משימוש בטבק, ואף קידם אותו עבור ירידה במשקל.

לשם כך הוא פיתח נוזלים במגוון טעמים, שאפשרו לאנשים "לעשן את האוכל האהוב עליהם". הוא פיתח עשרות נוזלים בטעמים שונים, לרבות קינמון, נענע, ואפילו רום!
למרות הפוטנציאל האדיר של ההמצאה שלו, גילברט לא מצא חברה שהייתה מוכנה לייצר את ההמצאה שלו. רק 55 שנים מאוחר יותר, הסיגריות האלקטרוניות הפכו לפופולריות, עם תעשייה של 10 מיליארד דולר ברחבי העולם. גילברט מעולם לא הרוויח כסף על הפטנט שלו, שפג תוקפו מזמן.

גילברט זכה להכרה מאוחרת על ידי ממציאים אחרים, שהשתמשו בפטנט שלו כדי לייצר את הסיגריות האלקטרוניות המודרניות שאנחנו מכירים כיום. גילברט, כיום בן 87 ומתגורר בפלורידה, אמר בראיון שהוא גאה להיות מזוהה עם המצאה שעזרה לאנשים להפסיק לעשן. "הדבר המשמעותי היחיד שקיבלתי היה הסיפוק מהצלת מיליוני חיים", הוא אומר.

ומה קרה בין לבין?

למרות שגילברט לא הצליח למכור את ההמצאה שלו לחברות שהיו מוכנות לקחת סיכון עם הפיתוח המהפכני, המשיך הפיתוח של סיגריות אלקטרוניות. בשנות ה-90 הייתה הפעם הראשונה שניסו למנף את הפטנט של סיגריות אלקטרוניות באופן מסחרי.

פיל ריי, חלוץ במחשבים, עבד עם הרופא נורמן ג'ייקובסון ב-1979 כדי ליצור את הסיגריה האלקטרונית המסחרית הראשונה. הסיגריה הזו לא הייתה באמת אלקטרונית, שכן היה בה אידוי של ניקוטין כדי ליצור אדים, ולא שימוש בנוזל אידוי. הטכנולוגיה באותה תקופה לא הייתה מספיק טובה על מנת ליצור את אספקת הניקוטין הדרושה כמה עשורים מאוחר יותר פיל וריי שיתפו פעולה עם נורמן ג'ייקובסון כדי להפוך את החזון של סיגריות אלקטרוניות למציאות. שלושת המפתחים הצליחו ליצור בסופו של דבר שיטת עישון מהפכנית: שאיפת ניקוטין ללא בעירה. המכשיר שפיתחו היה דומה לסיגריה, אך ללא בעירה כלל. למרבה הצער, הרעיון לא הצליח, אבל הוא השאיר את הרעיון של עישון באידוי בשטח, מה שתרם להמשך הפיתוח של סיגריות אלקטרוניות.

בשנות ה-90 יצאו כמה פטנטים של מכשירים שאפשרו לעשן ניקוטין בשאיפה. הממציאים של המכשירים האלו היו חברות טבק גדולות וגם אנשים פרטיים, מה שהביא את ההיסטוריה של הוויפינג למה שהיא היום.

2003: המהפכה של הסיגריות האלקטרוניות

זה אמנם מפתיע, לאור ההיסטוריה של וויפינג, שהתחילה כמעט 100 שנים קודם לכן, אבל רק בשנת 2003 פותחה הסיגריה האלקטרונית המסחרית הראשונה! ההמצאה הייתה פרי הפיתוח של הון ליק, רוקח בן 52 מסין, שהיה חובב עישון בעצמו.

ליק פיתח את הסיגריה בהשראת אביו, שהיה מעשן כבד שנפטר מסרטן ריאות. החברה שבה עבד ליק פיתחה את הסיגריה לשימוש מסחרי, וכך נולדה הסיגריה האלקטרונית כפי שאנחנו מכירים אותה היום. בשנת 2006 הסיגריות האלקטרוניות עשו עלייה לאירופה, ובאותה שנה גם השוק האמריקאי התוודע אליהן.

בשנתיים שלאחר מכן טורקיה ומדינות אחרות אסרו את השימוש בסיגריות אלקטרוניות. אולם, מחקר משנת 2008 הראה כי חומרים מסוימים, שנחשבים מסוכנים, נמצאים בכמויות לא מסוכנות בסיגריות אלקטרוניות. כלומר, נקבע שעישון עם סיגריה אלקטרונית הוא פחות מסוכן מאשר עישון של סיגריות, ברמות של 100 עד אלף פחות. נקבע שהמוצר מהווה "חלופה בטוחה לעישון", מה שהפך אותו לפופולרי ברחבי העולם.

סיגריות אלקטרוניות כיום

במשך מספר שנים לאחר הפיתוח של סיגריות אלקטרוניות מסחריות, מדינות רבות אסרו את השימוש במוצר. אולם, המצב השתנה בעקבות שינוי המדיניות של מנהל המזון והתרופות האמריקאי (FDA). המוצר אושר לשימוש, ומדינות החלו לייבא אותן עבור שימוש פרטי. כיום הסיגריות האלו נגישות במקומות רבים ברחבי העולם, כולל ישראל, וחשוב לוודא שאתם רוכשים סיגריות אלקטרוניות שקיבלו אישור בלבד.
המוצרים האלו מהווים חלופה טובה לסיגריות, שכן הם לא מכילים ניקוטין כלל, אלא נוזל אידוי. יותר ויותר אנשים מעדיפים אידוי על פני עישון של סיגריות רגילות, כך שמוצרי איוד אלקטרוניים יישארו בשטח במשך זמן רב.

סיגריות אלקטרוניות: מה חשוב לדעת?

ההיסטוריה של הוויפינג כוללת לא מעט תהפוכות; ההמצאה הראשונה עברה כמה גלגולים בשנים האחרונות, וכיום ניתן ליהנות ממגוון סוגים של סיגריות אלקטרוניות ונוזלי אידוי. כמו במוצרים אחרים, יש לא מעט זיופים וגם סיגריות אלקטרוניות מאיכות ירודה שמסתובבים בשוק. שימוש במוצרים האלה יכול לגרום לנזקים רבים, ואפילו לסכן אתכם.

סיגריה תקולה, או לא איכותית, עשויה להתלקח, או להכיל חומרים מסוכנים לבריאות. חשוב מאוד לרכוש סיגריות איכותיות, עם התקנים והאישורים הנדרשים, כדי למנוע בעיות בריאות או בעיות אחרות. היום אתם יכולים ליהנות ממבחר סוגים של סיגריות אלקטרוניות, ופה במיסטר סמוק מחכים לכם מבחר של מוצרי עישון איכותיים של מיטב החברות בעולם.

עולם של חווית עישון במיסטר סמוק

אם אתם מחפשים סיגריה אלקטרונית איכותית, הגעתם למקום הנכון. מיסטר סמוק מייבאת ומספקת מבחר של מוצרי העישון הטובים בעולם, של החברות האהובות בעולם. פה תמצאו מבחר גדול של מוצרי עישון, עם תו איכות ושירות ללא פשרות.

המוצרים שלנו זמינים ללקוחות מכל רחבי הארץ, עם משלוחים מהירים במיוחד. כאן ניתן לבצע הזמנה פרטית, או הזמנה עבור בית העסק שלכם, וליהנות ממחירים משתלמים ושירות אישי לאורך כל הדרך. אם יש לכם שאלות, או שאתם מעוניינים לבצע הזמנה, פנו אלינו. ניתן לבצע הזמנות באתר או בטלפון, ולפנות אלינו במגוון דרכי התקשרות נוחות.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *